I klassen för ölkorv och salami delades det under Chark-SM 2010 ut 20 guldmedaljer. Direkt Chark, i handeln mer känt som Paul Egget, tog hem 12 av dem.

– Det är roligt att få bekräftelse från charkjuryn att vi lyckats, säger Håkan Nordblom, VD Direkt Chark. Vi har under lång tid byggt upp kompetens inom ölkorv och salami, och vi har investerat i den senaste typen av utrustning, forsätter han.
Direkt Chark lanserade det egna varumärket Paul Egget under hösten 2009, och mängden guldmedaljer kom inte som någon stor överraskning för Nordblom.
Direkt Charks ambition är att vara branschledande inom både livsmedelssäkerhet och produktkvalitet. För att kunna hålla den höga nivå som man önskar medverkar företaget i flertalet forskningsprojekt för säkrare, hälsosammare och klimatsmartare charkprodukter. Projekten drivs främst för att vara ledande inom de nämnda områdena men också för att främja charkindustrin i stort.

order Kamagra Polo online cheap, dopoxetine without prescription

Motiveringen från juryn för Paul Eggets lufttorkade salami, Salami Italiano, lät:

”En grovkalibrig salami av typisk italiensk karaktär som står sig väl i internationell jämförelse. Denna produkt kännetecknas av en utmärkt arom och perfekt torkning.”

Kategorier: Nyheter